Informatyka
Temat: Przekształcanie obiektów
Grafika wektorowa – Grafika wektorowa, grafika obiektowa – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym.
Powinieneś umieć: omówić pojęcie grafiki wektorowej wykonać podstawowe operacje na obiektach przygotować proste rysunki z wykorzystaniem operacji na obiektach korzystać z filtrów ustawiać kontur i wypełnienie
Inkscape – darmowy program do tworzenia grafiki wektorowej, stworzony w ramach projektu GNU.
Pozwala na tworzenie przede wszystkim symboli, znaków towarowych i logotypów produktów/firm/stowarzyszeń oraz tworzenie ikon czy postaci komiksowych. Pobieranie programu...
Ćwiczenie 1
Wykorzystując proste kształty, zaprojektuj zestaw znanych ci znaków drogowych, takich jak: ustąp pierwszeństwa przejazdu, droga jednokierunkowa, zakaz wjazdu. Każdy element graficzny znaku wykonaj w innej warstwie.
Do wykonania tego zadania wykorzystaj możliwość rysowania obiektów prostych. W dostępnych narzędziach wyszukaj odpowiednie kształty, za pomocą których narysujesz znaki drogowe.
Wykorzystaj również paletę kolorów, aby zastosować właściwą kolorystykę znaków.
Jeżeli napotkasz problemy z wykonaniem tego zadania, przeczytaj wskazówkę, w jaki sposób można je wykonać, wykorzystując program do grafiki wektorowej.
Wskazówka