Informatyka
Temat: Praca z krzywymi - tworzenie kształtów wektorowych
Grafika wektorowa – Grafika wektorowa, grafika obiektowa – jeden z dwóch podstawowych rodzajów grafiki komputerowej, w której obraz opisany jest za pomocą figur geometrycznych lub brył geometrycznych, umiejscowionych w matematycznie zdefiniowanym układzie współrzędnych, odpowiednio dwu- lub trójwymiarowym.
Powinieneś umieć: omówić pojęcie grafiki wektorowej wykonać podstawowe operacje na obiektach przygotować proste rysunki z wykorzystaniem operacji na obiektach korzystać z filtrów ustawiać kontur i wypełnienie
Inkscape – darmowy program do tworzenia grafiki wektorowej, stworzony w ramach projektu GNU.
Pozwala na tworzenie przede wszystkim symboli, znaków towarowych i logotypów produktów/firm/stowarzyszeń oraz tworzenie ikon czy postaci komiksowych. Pobieranie programu...
Ćwiczenie
Utwórz kształt wektorowy na podstawie zdjęcia rastrowego przedstawiającego wybrane zwierzę. Aby wykonać to zadanie pobierz plik z wybranym zwierzęciem lub wykorzystaj zdjęcie ze swoich zasobów.
Jeżeli napotkasz problemy z wykonaniem tego zadania, przeczytaj wskazówkę, w jaki sposób można je wykonać, wykorzystując program do grafiki wektorowej. Obejrzyj
także film, który prezentuje, w jaki sposób można wykonać te operacje w programie Inkscape.
Dokonaj importu wybranej fotografii do edytora grafiki wektorowej. Na kolejnej warstwie obrysuj kształt zwierzęcia. W tym celu skorzystaj
z krzywych Béziera. Rysunek utworzy grafikę wektorową, którą dalej możesz przekształcać lub wypełniać kolorem.
Przykładowe rozwiązanie może prezentować się następująco. Jeżeli skorzystasz z własnego zdjęcia, wyglądać ono będzie zupełnie inaczej.
Pobierz przykładowe zdjęcie.
Wskazówka