Obsługa informatyczna w turystyce

Temat: Zasady projektowania materiałów promujących działalność i produkty przedsiębiorstwa branży turystycznej - wyrówania, tabulatory

Edytor tekstu – program komputerowy ukierunkowany zasadniczo na samo wprowadzanie lub edycję tekstu, a nie na nadawanie mu zaawansowanych cech formatowania (do czego służy procesor tekstu). W zależności od zastosowań, edytory tekstu nie mają w ogóle możliwości zajmowania się wyglądem i formatowaniem tekstu, skupiając się tylko na wprowadzaniu samych znaków, lub też mają te możliwości bardzo ograniczone.

Tabulatory – zwane także punktami tabulacji to miejsca w wierszu, do których przemieszczany jest kursor lub wpisany tekst po naciśnięciu klawisza Tab. Ułatwiają one wyrównywanie tekstu w wierszu, gdy standardowe wyrównanie jest niewystarczające. Dzięki nim możemy na przekład fragment wiersza dosunąć do lewego marginesu, inny wycentralizować, jeszcze inny dosunąć do prawego. Tabulatory są często wykorzystywane podczas spisów treści. Znajomość tabulatorów jest czasami niezbędna. Początkujący oraz ci, którzy nie potrafią z nich korzystać, próbują sobie radzić przeciskając Spację, czasem nawet kilkadziesiąt razy, ale efekt jest najczęściej połowiczny.


Tabulator lewy służy do ustawienia początkowej pozycji tekstu, który będzie następnie wyświetlany w stronę prawej krawędzi strony w miarę pisania.

Tabulator środkowy służy do ustawienia pozycji środka tekstu, który będzie następnie wyśrodkowywany względem niej w miarę pisania.

Tabulator prawy służy do ustawienia prawego końca tekstu. W miarę pisania tekst będzie przesuwany w lewo.

Tabulator dziesiętny umożliwia wyrównywanie tekstu wokół przecinka dziesiętnego. Niezależnie od liczby cyfr przecinek dziesiętny będzie umieszczany w tym samym miejscu. Za pomocą tabulatora dziesiętnego można wyrównywać liczby jedynie względem znaku dziesiętnego.



Przykłady:



Tabulatory są opcjami akapitowymi. Jeśli zmienimy ich ustawienie, będzie to obowiązywać w całym akapicie, w którym jest kursor, lub we wszystkich akapitach wchodzących w skład fragmentu zaznaczonego wcześniej jako blok.



Zadanie do wykonania:


Powinieneś umieć:

  • stosować właściwe instrumenty marketingu do promocji turystyki,

  • opisać zasady projektowania materiałów promujących działalność i produkty przedsiębiorstwa branży turystycznej,

  • stosować zasady projektowania materiałów promujących działalność i produkty przedsiębiorstwa branży turystycznej