Obsługa informatyczna w turystyce
Temat: Materiały promocyjne promujące imprezy i usługi turystyczne - korespondencja w sprawach osobowych oraz z kontrahentami
Spośród wielu zadań wchodzących w zakres obowiązków biura ważne miejsce zajmuje prowadzenie korespondencji. Zajęcie to wymaga nie tylko znajomości poruszanej
problematyki i technologii, ale i odpowiedniej formy pisma, szaty graficznej oraz zasad savoir-vivre.
Powinieneś umieć: projektować pismo przewodnie do klienta/kontrahenta przygotować dane do korespondencji seryjnej opracować wzorzec generować serię dokumentów
Sporządzanie poprawnych pod względem merytorycznym oraz formalnym pism wymaga:
Pismo nie powinno zawierać przykrych akcentów. Możemy urazić swojego adresata. Przy odrobinie wyczucia i taktu nawet w najtrudniejszej sprawie pismo może być eleganckie.
Obecnie można zauważyć tendencję do stosowania w korespondencji form bezosobowych i strony biernej, a także stosowania zamiast pierwszej osoby liczby mnogiej – pierwszej osoby liczby pojedynczej, co nadaje pismu ton bezpośredni.
Przykład 1. Korespondencja w sprawach osobowych
Przykład 2. Korespondencja z kontrahentami przedsiębiorstwa
Zadanie do wykonania: