Obsługa informatyczna w turystyce

Temat: Materiały promocyjne promujące imprezy i usługi turystyczne - korespondencja z instytucjami finansowymi oraz administracji rządowej i samorządowej

Spośród wielu zadań wchodzących w zakres obowiązków biura ważne miejsce zajmuje prowadzenie korespondencji. Zajęcie to wymaga nie tylko znajomości poruszanej problematyki i technologii, ale i odpowiedniej formy pisma, szaty graficznej oraz zasad savoir-vivre.

Sporządzanie poprawnych pod względem merytorycznym oraz formalnym pism wymaga:

Pismo nie powinno zawierać przykrych akcentów. Możemy urazić swojego adresata. Przy odrobinie wyczucia i taktu nawet w najtrudniejszej sprawie pismo może być eleganckie.

Obecnie można zauważyć tendencję do stosowania w korespondencji form bezosobowych i strony biernej, a także stosowania zamiast pierwszej osoby liczby mnogiej – pierwszej osoby liczby pojedynczej, co nadaje pismu ton bezpośredni.


Przykład 1. Korespondencja z instytucjami finansowymi


Przykład 2. Korespondencja z organami administracji rządowej i samorządu terytorialnego




Zadanie do wykonania:

Powinieneś umieć:

  • projektować pismo przewodnie do klienta/kontrahenta

  • przygotować dane do korespondencji seryjnej

  • opracować wzorzec generować serię dokumentów