Okiem uczestników - Sandra Buczek
Zespół Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich po raz kolejny złożył formularz aplikacyjny do programu Leonardo da Vinci, który tym razem przebiegał pod bardzo motywującym hasłem ‘’Dziś uczeń-jutro mistrz!’’ Tajniki europejskiego hotelarstwa i gastronomii. Wszystko przebiegło na szczęście pozytywnie i naszej szkole udało się zdobyć dofinansowanie, które pozwoliło wyjechać nam do Wielkiej Brytanii, gdzie mogliśmy odbyć praktykę zawodową zarówno w hotelach jak i restauracjach.
Projekt już od początku cieszył się zainteresowaniem, więc należało zorganizować rekrutację, która wyłoniła szczęśliwą 15 uczniów, którzy mogli skorzystać z tej fantastycznej okazji. Nie było łatwo, wszyscy zapewne byli zestresowani - gdyż rekrutacja składała się z testu językowego oraz rozmowy kwalifikacyjnej w języku angielskim. Musieliśmy zabrać ze sobą CV w dwóch językach, przygotować się na prezentację swojego CV oraz zainteresowań, a także odpowiedzieć na pytanie z zakresu naszej specjalizacji, która wynika z profilu klasy- hotelarz lub kucharz.
Następnie przygotowywaliśmy się do wyjazdu na staż- uczęszczaliśmy na zajęcia językowe, z gotowania, poznawaliśmy kulturę poprzez filmy o kraju, uczyliśmy się nowego słownictwa, a także mieliśmy okazję uczestniczyć w wykładach na temat języka angielskiego. Nie było to łatwe, ale wizja tak wspaniałego wyjazdu wszystkich nas motywowała i dodawała energii. Otrzymaliśmy wszystkie potrzebne nam materiały-książki, słowniki oraz przewodniki po Londynie, które przydały nam się już podczas trwania stażu. Wszystko nabrało tempa w momencie, gdy dowiedzieliśmy się, gdzie i z kim będziemy pracować, gdzie będziemy mieszkać- wtedy czuliśmy, że to wszystko jest prawdziwe, że dzieje się naprawdę.
Staż nie wiązał się tylko i wyłącznie z pracą- owszem, musieliśmy pracować sumiennie przez osiem godzin w naszych miejscach pracy, jednak weekendy rekompensowały wszelkie trudności i sprawiały, że podczas trudnego tygodnia nie myśleliśmy tylko o pracy, a o czekających nas rozrywkach.
Udało nam się zobaczyć wiele wspaniałych miejsc np. Muzeum Madame Tussaud’s, London Eye, uczestniczyliśmy w festiwalu smaków Taste of London, mieliśmy okazję widzieć musical „Once”.
Nie obyło się bez odwiedzenia Soho, Camden Town, ulicy Oxford. Widzieliśmy również Zmianę Warty przy Pałacu Buckingham i wiele, wiele innych wspaniałych rzeczy.
Po stażu wypełniliśmy potrzebną dokumentację niezbędną do prawidłowego zaliczenia stażu, przygotowywaliśmy prezentacje o naszych hotelach, wymienialiśmy się wrażeniami z uczniami naszej szkoły.
Zrealizowaliśmy wszystkie cele: wszyscy z pozytywnym skutkiem odbyliśmy praktyki w naszych miejscach pracy, pogłębiliśmy tajniki pracy w hotelach oraz restauracjach poza granicami naszego kraju, poszerzyliśmy swoją wiedzę na temat kultury angielskiej oraz znacznie zakres słownictwa, nauczyliśmy się radzić sobie w trudnych sytuacjach życiowych oraz zawodowych oraz nabyliśmy wiele nowych kompetencji zawodowych.
Jesteśmy ogromnie wdzięczni za to, że mieliśmy okazję przeżyć coś tak niesamowitego, co zapewne zostanie na bardzo długo w naszej pamięci. Podziękowania kierujemy także nauczycielkom, które nam towarzyszyły - pani Katarzynie Drabik oraz pani Justynie Woźniak. Były dla nas w niektórych momentach wsparciem i podporą. Dziękujemy również pani dyrektor Małgorzacie Ravn, która również odwiedziła nas w trakcie tych 4 tygodni w ramach wizyty monitorującej.

Nasze wrażenia...
..projekt Leonardo da Vinci dodał mi pewności siebie w rozmowach w języku angielskim, a nabyte doświadczenie pomoże mi w zdobyciu dobrze płatnej pracy…
Kamil
Staż, który odbyłam w Anglii w ramach projektu Leonardo da Vinci umożliwił mi poznanie kultury i obyczajów Wielkiej Brytanii. Dzięki pracy w jednym z londyńskich hoteli, zdobyłam nowe umiejętności zawodowe, poznałam wielu ludzi oraz udoskonaliłam komunikację w języku angielskim.
Patrycja
Staż w Anglii pozwolił mi na poznanie nowej kultury, której jak dotąd nie znałem. Otworzyłem się także na nowe kuchnie – poznałem potrawy i produkty stosowane w kuchni indyjskiej.
Dawid
Była to świetna okazja do poznania życia, kultury i obyczajów Brytyjczyków.
Ola
Wyjazd na staż do Anglii był wspaniałym przeżyciem, dzięki któremu zdobyłem nowe, cenne doświadczenie oraz poznałem zagraniczny rynek pracy.
Piotr
Poznałam nowych ludzi, nowe otoczenie, kulturę innego kraju. Wyjazd był dla mnie ogromnym przeżyciem, wspominam go z wielka satysfakcją.
Karolina
Ten projekt otworzył mi drzwi do przyszłości, nauczył samodzielności, organizacji oraz współpracy z innymi ludźmi w miejscu pracy. zięki codziennemu stosowaniu poprawiła się tez moja znajomość języka angielskiego.
Klaudia
Miałam okazje poznać rynek pracy zagranicą, dzięki czemu będę wiedziała czego mogę się spodziewać w przyszłości, kiedy będę chciała wyjechać tam do pracy.
Sandra
Poznałem super ludzi i tajniki angielskiej kuchni
Dawid
Dzięki projektowi Leonardo nauczyłem się przygotowywać wiele potraw, których wcześniej nie znałem, czuję się bardziej komfortowo w kuchni…
Mateusz
Wyjazd do Anglii był spełnieniem moich marzeń; jestem pewna, że staż pomoże mi w przyszłości w znalezieniu pracy i zaklimatyzowaniu się zagranicą.
Sandra B.
Wyjazd do Anglii był wspaniałym przeżyciem, ponieważ miałam okazję poznać inna kulturę, zdobyć doświadczenie w zawodzie oraz przełamać swoja barierę językową.
Ola K.
Staż w Anglii był spełnieniem marzeń; dzięki niemu poznałem tajniki angielskiej kuchni, kulturę oraz wielu ciekawych ludzi.