sukcesy uczniów |
|
|
nasze projekty |
|
|
|
|
nasi partnerzy |
|
|
|
|
|
twoje ip |
|
3.239.233.139 |
|
|
|
41-902 Bytom, ul. Żeromskiego 26, tel/fax: +48 32 2813841, sekretariat@zsgh.bytom.pl |
|
 plan lekcji |  dziennik |  zastępstwa |  nauczanie hybrydowe |
|
|
|
I MIĘDZYSZKOLNY KONKURS WIEDZY O TURYSTYCE
6 czerwca 2018 godz. 1000
ORGANIZATOR:
Zespół Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Bytomiu
ul. Żeromskiego 26
41 - 902 Bytom
tel./fax 32/ 281-38-41
e-mail: sekretariat@zsgh.bytom.pl
Nauczyciele zawodu odpowiedzialni za organizację:
- mgr Emilia Lewandowska - lewandowska.emilia@zsgh.net.pl
- mgr Dorota Krężel - krezel.dorota@zsgh.net.pl
- mgr Kukuła Andrzej - kukula.andrzej@zsgh.net.pl
UCZESTNICY KONKURSU:
Konkurs adresowany jest do uczniów klas zainteresowanych geografią, krajoznawstwem, turystyką i informatyką.
Cele konkursu
- rozwijanie wśród młodzieży zainteresowań geografią i turystyką oraz podnoszenie poziomu umiejętności zawodowych ujętych w podstawie programowej kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej, zatwierdzonej przez Ministra Edukacji Narodowej,
- rozwijanie, rozbudzanie zainteresowań i wspieranie uzdolnień geograficznych,
- kształtowanie wzorców wychowawczych i pobudzanie ambicji zawodowych uczniów klas turystycznych,
- podnoszenie umiejętności dydaktycznych nauczycieli przedmiotów zawodowychw szkołach turystycznych,
- promowanie uczniów szczególnie zainteresowanych geografią i aktywnymi formami wypoczynku,
- motywowanie uczniów do podejmowania dalszego kształcenia na kierunkach hotelarsko-turystycznych szkół wyższych,
- kształtowanie umiejętności samodzielnego zdobywania wiedzy,
- stworzenie dla młodzieży możliwości szlachetnego współzawodnictwa w rozwijaniu swoich uzdolnień i zainteresowań,
- prowadzenie współzawodnictwa między szkołami,
- integracja środowiska turystycznego,
- przygotowanie do egzaminu zawodowego w zawodzie technik obsługi turystycznej w ramach kwalifikacji T.13 - Planowanie i kalkulacja kosztów imprez i usług turystycznych oraz kwalifikacji T.14. - Prowadzenie informacji turystycznej oraz sprzedaż usług turystycznych.
Warunki uczestnictwa
Uczestnikiem konkursu może być każdy uczeń technikum obsługi turystycznej. Konkurs jest dwuetapowy:
I etap - wewnątrzszkolny, w którym mogą brać udział wszyscy chętni uczniowie technikum obsługi turystycznej (szkoła macierzysta wyłoni dwóch kandydatów do II etapu),
II etap - międzyszkolny.
Przebieg Międzyszkolnego Konkursu Wiedzy o Turystyce
Konkurs przygotowuje i przeprowadza Zespół Szkół Gastronomiczno - Hotelarskich w Bytomiu.
I etap realizowany jest w szkołach kształcących w zawodzie technik obsługi turystycznej. Nauczyciele zawodu opracowują zadania
(mogą być w formie testu) dla pierwszego etapu. Zestawy zadań dla II etapu opracowują nauczyciele przedmiotów zawodowych
Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Bytomiu. Określają oni czas udzielania odpowiedzi i kryteria oceniania.
Nauczyciele przedmiotów zawodowych kandydujących szkół wysyłają do Zespołu Szkół Gastronomiczno-Hotelarskich w Bytomiu
kartę zgłoszenia
uczestników zakwalifikowanych do II etapu konkursu, do dnia 20 maja 2018r.
Przystąpienie do konkursu równoznaczne jest z wyrażeniem zgody przez uczestników na publikację swojego
wizerunku na szkolnej stronie internetowej www.zsgh.bytom.pl oraz szkolnej
stronie facebooka zgodnie z art. 81 ustawy z dnia 4 lutego 1994 r. o prawach autorskich i prawach pokrewnych (Dz.U. 1994 nr 24 poz. 83).
Etap wewnątrzszkolny
- Szkolna komisja konkursowa I etapu powinna składać się z nauczycieli, których przedmioty obejmują swoim zakresem problematykę konkursu.
- Tematykę i sposób przeprowadzenia eliminacji szkolnych określają komisje szkolne w oparciu o elementy treści podstawy programowej
kształcenia w zawodzie technik obsługi turystycznej 422103 kwalifikacja T.13. Planowanie i realizacja imprez i usług turystycznych,
oraz kwalifikacji T.14. Prowadzenie informacji turystycznej, oraz sprzedaży usług turystycznych.
Do II etapu kwalifikuje się dwóch najlepszych uczniów danej szkoły, wyłonionych w eliminacjach szkolnych.
Etap międzyszkolny
Komisję I MIĘDZYSZKOLNEGO KONKURSU WIEDZY O TURYSTYCE w II etapie tworzą:
- przewodniczący,
- nauczyciele przedmiotów z zakresu turystyki i hotelarstwa,
- przedstawiciele firm sponsorujących nagrody w konkursie.
Etap ten składa się z części praktycznej, wyłaniającej zwycięzcę konkursu, w której będą oceniane:
- prezentacja wcześniej przygotowanej prezentacji multimedialnej na temat atrakcyjności turystycznej wybranego regionu geograficznego Europy.
Wytyczne do prezentacji:
- prezentacja multimedialna może składać się z dowolnej liczby slajdów, ale powinna trwać maksymalnie 10 minut,
- slajd tytułowy powinien zawierać dane autora (imię i nazwisko, szkoła),
- slajdy powinny być ułożone w logicznej kolejności i być spójne z wystąpieniem,
- treść wystąpienia powinna być zilustrowana odpowiednimi zdjęciami, rysunkami, rycinami, slajdy nie powinny
zawierać tekstu pisanego – z wyjątkiem slajdu tytułowego, a także slajdów zawierających podsumowanie, oraz wykaz
literatury. Nie dotyczy to podpisów ilustracji (np. tytuł i autor fotografii, opis osi wykresu, legenda mapy, źródło),
- w prezentacji powinny być zawarte informacje o wykorzystywanych materiałach źródłowych, a ostatni slajd ma przedstawiać
bibliografię (spis materiałów wykorzystanych przy tworzeniu prezentacji, łącznie ze stronami www i datą dostępu).
- Znajomość zabytków Unesco w Polsce.
- Wiedza i umiejętności z zakresu programowania i kalkulacji imprez turystycznych.
W przypadku uzyskania tej samej liczby punktów przez uczniów, komisja przeprowadzi dogrywkę w formie pytań testowych, losowanych przez uczestników konkursu.
ZAPRASZAMY I ŻYCZYMY UCZESTNIKOM POWODZENIA
|
|
|
|